Radilica Studenti
  • Članci
  • Materijali
  • Korisni linkovi
Članci
Dobra priprema je pola posla
Stiglo nam je vrijeme da počnemo razmišljati o novogodišnjim čestitkama i poklonima za poslovne partnere, klijente i goste. Kada želimo svakome iskreno zahvaliti na suradnji, onda to valja odraditi s pažnjom. Vjerujte, ako to radite početkom prosinca, to je debelo prekasno.

Ove godine vrijeme nam je definitivno išlo na ruku i mogu slobodno reći da sam zaista uživala u dugom toplom ljetu. Dok se dio nas tijekom ljeta odmarao, veliki broj kolega iz turizma ovih dana još sitno broji do odlaska na svoje zaslužene godišnje odmore.

Jesen nam sa sobom obično nosi puno administrativnih poslova, morske destinacije podvlače crtu na prethodnu sezonu dok se gorski i kontinentalni dio Lijepe naše punom parom pripremaju za nadolazeće mjesece i razne turističke i gastronomske manifestacije koje nas već tradicionalno očekuju. Dobra priprema zlata vrijedi.

Prošli tjedan me kontaktirala gospođa iz tvrtke koja se bavi prodajom reklamnih materijala i poslovnih poklona kako bi me obavijestila o ponudi, i naravno predložila narudžbu novogodišnjih poklona i čestitki za klijente i poslovne suradnike. Moram priznati da sam na prvu ostala zatečena jer hallooo ženo, imam sandale i majicu s kratkim rukavima, a ti meni o blagdanskim čestitkama. Kada sam se sabrala od prvotnog šoka shvatila sam da je sada zapravo idealno vrijeme za promišljanje o čestitkama i poklonima, početak prosinca (kada većina obično promišlja o tome) debelo je prekasno.

Slanje čestitki ili poklona klijentima sastavni je dio naše brige za njih i iskazivanje zahvalnosti za lojalnost i povjerenje koje su nam ukazali kao korisnici naših usluga. Ova naizgled jednostavna i trivijalna aktivnost, koju na žalost većina nas odradi u zadnji čas jako puno govori o nama kao pružatelju usluge.

Kako bi se izdvojili iz mase tipiziranih čestitara i kreirali lojalne partnere i korisnike u narednim danima, izdvojite malo vremena i posvetite se ovoj, zapravo iznimno važnoj aktivnosti.

1. Pripremite bazu svih korisnika, poslovnih partnera i suradnika - uzmite si vremena i pripremite bazu svih onih kojima želite uputiti čestitku (ili poklon) i na taj način zahvaliti na suradnji u protekloj godini te iskazati dobre želje za nadolazeću godinu. Obavezno nekoliko puta pregledajte sve kontakte kako se ne bi dogodilo da ste nekoga izostavili.

2. Odredite nekoliko razina darivanja - segmentacija korisnika prvi je korak u pripremi bilo koje aktivnosti komunikacije prema korisnicima, pa tako i slanja čestitki i/ili poklona. Važno je odrediti, prema vama bitnim kriterijima, nekoliko razina darivanja. Obično se odlučujemo na e-čestitke, tiskane čestitke i poklone, s tim da se pokloni još mogu dijeliti na osobno uručene i one poslane klasičnom poštom ili kurirskom dostavom, te na jeftinije i skuplje.

3. Odredite financijska sredstva i odaberite poklone i čestitke - odvojite sredstava koliko možete, zaista nema potrebe pretjerivati sa skupim i luksuznim poklonima. Puno je važnije pomno ih odabrati i prilagoditi onome kome ih poklanjamo. Elegantna, originalna, rukom potpisana čestitka ili poklon koji zaista dočarava vas i ono čime se vi bavite sigurno će ostaviti dobar dojam. Bez obzira koliko novaca imate na raspolaganju, uvijek razmišljajte o tome da vaši pokloni i čestitke predstavljaju vas, vašu tvrtku, hotel, restoran,... i primatelju šalju neku vrstu poruke. Pokušajte biti originalni, kreativni - neka to bude slika osoblja vašeg hotela koje sretno pozdravlja svoje goste u čestitci ili teglica kvalitetnog meda nekog lokalnog medara. Ako se za pojedine klijente ili partnere odlučite za skuplje poklone uvijek vodite računa o tome da oni ne prelaze vrijednost od cca 50 eura, to je nekako maksimalan iznos, pokloni skuplji od toga već se mogu okarakterizirati kao mito i dio poslovnih suradnika ili partnera ih možda ne smije niti primiti.
E-čestitke su danas nekako postale najzastupljenije, ali ipak svi volimo dobiti lijepo klasičnu čestitku u svoj poštanski sandučić. Za koju god vrstu ili kanal slanja čestitke se odlučili, potrudite se da one budu personalizirane i upućene samo toj osobi, obitelji ili tvrtki. Izbjegavajte kod e-čestitanja grupna slanja u BCC polju e-maila kao i korištenje raznih već izlizanih formi koje godinama kruže internetom. Ako se odlučite za klasične čestitke uvijek su dobrodošle one humanitarnog karaktera po mogućnosti osobno potpisane s vaše strane.

4. Vodite računa o tome da nekoga ne uvrijedite - čestitanje vjerskih blagdana uvijek je osjetljiv i sklizak teren kada je riječ o poslovnoj komunikaciji, nikada ne znate kako će druga strana reagirati. Kod odabira čestitke razmislite o tome da ona komunicira neutralan sadržaj u kojem svojim korisnicima, poslovnim partnerima i suradnicima želite uspješnu nadolazeću godinu prepunu osobnih i poslovnih uspjeha.
Slanje čestitki gostima u inozemstvu svakako od vas zahtjeva dobru pripremu, informirajte se, saznajte koje su najčešće fraze koje se koriste prilikom čestitanja u njihovoj kulturi, isplatit će vam se. Gosti će se osjećati počašćeno.

5. Dostavite svoje čestitke i poklone na vrijeme - ovo je po meni ključni korak kada je čestitanje i poslovno darivanje u pitanju. Poklon ili čestitka koja pristigne u prvoj polovici prosinca svakako odaje dojam da je ciljano i s namjerom upućena primatelju. Daje osjećaj važnosti, osjećaj da nam je do nekoga stalo, a to je u konačnici i smisao blagdanskog darivanja i čestitanja.

I još nešto... prezentacija je bitna, obratite pažnju na pakiranja, ukrasne vrećice, kvalitetu kuverti i sve te male sitnice koje čine razliku.

Pakiranje i dijeljenje poklona u zadnji čas prepustimo Djedu Mrazu i njegovim pomoćnicima :)

Damirka Pongračić

*Članak je izvorno objavljen u časopisu Turizam info

Ostali članci
Što točno novi agenti trebaju znati o kontaktnom centru? Pitajte svoje agente i supervizore što oni misle, koji su to dijelovi u treningu koji su njima nedostajali. Pogledajte 5 segmenata koje smo mi prepoznali, te razmislite koji su segmenti već uključeni u sustav edukacije Vašeg kontaktnog centra, a koje biste mogli uvesti.
Primijetili ste kako u Vašem kontaktnom centru prodajni rezultati opadaju? Ako je odgovor da, velike su šanse da je razlog tome nedostatak motivacije agenata. Motivacija je ono što pokreće uspješne prodavače. Bez obzira u kojoj industriji radite, svi prodavači imaju motivatore koji uključuju: potrebu za ostvarivanjem ciljeva, osjećaj pripadnosti grupi ili timu, moć, ispunjenje ega i brigu o egzistenciji. Naravno, ovi motivatori se kod različitih prodavača, različito manifestiraju. Često je razina iskustva i treninga ono što utječe na to koji od ovih motivatora će se kod pojedine osobe pokazati kao dominantan.
Jesu li konflikti u Vašem pozivnom centru sve učestaliji? Izostaju li Vaši djelatnici sve češće s posla? Uočavate li značajno smanjenje produktivnosti? Imaju li Vaši djelatnici negativan stav prema organizaciji? Daju li često cinične opaske?

Uzrok takvih ponašanja najvjerojatnije je sagorijevanje.
«  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6  »
Copyright © Radilica d.o.o. 2012-2018.
design Studio Fotak | developed by STO2